piątek, 30 listopada 2012

PUNK NOT DEAD

 Ostatnio wiele sie dzieje w moim życiu :) rozpoczęłam studia na łódzkiej ASP, a ponadto odbywam staż w magazynie modowo-lifestylowym. Dlatego też mam teraz więcej czasu na ogarnianie różnych informacji modowych i jedną z nich jest powrót mojego ulubionego stylu, czyli PUNKA.

Punk swój początek miał w latach 60., a w wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu śmieć. Wywodzi się z muzyki punk. Pierwszym zespołem z którym się kojarzy to Sex Pistols i jego menedzerem Malcolmem McLarenem. Główną ideą punka był bunt z wszelkimi instytucjami, policją, instytucją rodzinnną itp.

Elementami "wyglądowymi" charakterystycznymi dla punka są glany, irokez, rurki, skórzana kurtka, ćwieki, agrafki, szelki, melonik, kratka, panterka, flaga, t-shirty z nadrukami, paski, zrippowane jeany itd.

Obecnie projektanci tworzący ubrania w stylu punk jedynie inspirują się dawnymi, prawdziwymi punkami. W ich projektach możemy zauważyć jedynie elementy związane z punkiem. W tym stylu tworzy Viviene Westwood, która jest królową punka. Poza nią eksperymentuje z tym stylem Versace, Johny Galiano, Ungaro, Rag&Bone, Balmain i inni.

Bardzo znaną kreacją w stylu punk jest sukienka Elizabeth Hurley:

  
Elizabeth Hurley 

 
Agyness  Deyn 

 
Anja Rubik 

 
Gwen Stefani 

 
Gwen Stefani 

 
Gwen Stefani  

A już niedługo w sklepach H&M pojawi się kolekcja inspirowana punkiem:  

 


Pozdrawiam cieplutko, 
HUGESMILE ;D






2 komentarze:

  1. Powodzenia na studiach. A co do notki, to styl punk jak najbardziej mi się podoba. Może nie do końca pasuje on do mnie, ale prezentuje się niesamowicie. Trzeba będzie się wybrać do H&M i chociaż oczy nacieszyć
    + Zapraszam do siebie, gdzie ukazał się post z pokazu mody, w którym uczestniczyłam jako modelka :) http://cynia-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki wielkie :) a studia mega polecam, są fantastyczne, moje ulubione zajęcia, jak to możliwe, że nauka jest przyjemnością, hm...

    Punk jest super, nie trzeba od razu być punkiem, ale zawsze można coś fajnego wymyślić w tej kwestii, przemycić chociazby element.

    Pozdrawiam serdecznie i zycze powodzenia w karierze modelki !!! :)))

    OdpowiedzUsuń